Adaś ( Błękitny )

Temat: wyksztalcenie rolnicze
Przy kupnie dzialki rolnej przez osobe nie posiadajaca wyksztalcenia rolniczego (aczkolwiek rozni roznie wg ustawy samo wyksztalcenie interpretuja) prawo pierwokupu ma bodajze Agencja Wlasnosci Rolnej. Sporzadzasz przed notariuszem przedwstepna umowa kupna-sprzedazy, dostajesz jej odpis. Z odpisem trzeba sie udac do wspomnianej Agencji, ktora ma miesiac na okreslenie czy jest zainteresowana dzialka czy nie. Jezeli nie jest zainteresowana- wysyla do notariusza stosowne pismo, i Ty mozesz dzialke nabyc. Jezeli jest zainetresowana- to trudno :) Przy skladaniu dokumentow w Agencji nie zapomnij o zabraniu potwierdzenia zlozenia wniosku. Moze sie zdarzyc, ze Agencja nie...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,25,9109139,9109139,wyksztalcenie_rolnicze.html



Temat: ważność umowy przedwstępnej
ważność umowy przedwstępnej Mam pewne zapytanie odnośnie działki budowlanej... W lutym 2007 podpisałam przedwstępną umowę kupna-sprzedaży działki budowlanej. Przedmiotem tej umowy było przyrzeczenie zawarcia przez Strony umowy kupna-sprzedaży działki. Dodatkowo w tej umowie Sprzedający zobowiązał się do przeniesienia na własny koszt linii energetycznej średniego napięcia przebiegającej częściowo przez działkę na jej skraj w terminie do czerwca 2007 r. Dokument ten nie został potwierdzony przez notariusza,...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,656,96700449,96700449,waznosc_umowy_przedwstepnej.html


Temat: Kredty w CHF czy PLN
...pewnie w minimum swojej historii a to byłoby bardzo niedobrze. Jak myślicie, czy frank szwajcarski nadal bedzie tak spadał, albo inaczej czy złotówka nadal bedzie tak sie wzmacniać. Jak to sie zachowywało w okresie wyborów? Może lepiej teraz wziąć w złotówkach kredyt (ok 2-2.5 razy wiecej odsetek do zapłacenia) i poczekać na osłabienie złotego i wtedy przewalutować? Wiem że nie jest to najlepszy moment na branie kredytu w CHF ale mam juz podpisaną przedwstępną umowe kupna-sprzedaży mieszkania i musze ją zamknąc u notariusza do 10 października. Jestem w tych sprawach dopiero początkującym i trudno mi jest przewidzieć i ocenić poziom ryzyka. Może wasze opinie trochę mi pomogą podjac decyzje. Z góry dziękuję. Wiesław Bondyra
Źródło: topranking.pl/1230/kredty,w,chf,czy,pln.php


Temat: Umowa przedwstepna kupna-sprzedazy (zadatek czy zaliczka)?
Witam, No wlasnie, jak jest prawnie poprawnie sformuowana przedwstepna umowa kupna-sprzedazy na poczet samochodu okreslonej marki i ceny? W archiwum widzialem kilka wypowiedzi, na podstawie, ktorych mozna byloby napisac samemu taki wzor ale moze ktos widzial w sieci juz gotowa taka umowe, ktora bylaby kompletna i posiadala moc prawna, na podstawie ktorej mozna byloby dochodzic swoich praw (co prawda w sadzie, ale coz..:)) Pozdrawiam, Zibi
Źródło: topranking.pl/1614/umowa,przedwstepna,kupna,sprzedazy,zadatek.php


Temat: strych - czy to jest okazja?
...adaptacji, ale wynika to z przepisow. Bo nie mozna sprzedac czegos nie istnieje - a strych, ktory jest czescia wspolna do takich nalezy. Mozna go wyodrebnic, ale wlasnie dopiero po zmianie sposobu jego uzytkowania, czyli zrobienia z niego mieszkania, a wiec adaptacji - wtedy sie liczy ilosc metrow, pomniejsza udzialy reszty wspolnoty, itd. Bez adapatacji tego sie nie zrobi, a co za tym i nie wykupi strychu. Sporzadza sie za to akt notarialny - jako przedwstepna umowe kupna-sprzedazy, w ktorej sa ustalone warunki i kwoty, czyli np. 1000 zl za m2 i to co bedzie za kilka lat, jak skocza ceny, itd - nas nie dotyczy! A swoja droge - cena 1000 zl jest niemoralnie niska :) ja sama kupuje za 2 tys i uwazam, ze to super okazja. Pozdrawiam
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,25,69349166,69349166,strych_czy_to_jest_okazja_.html


Temat: podatek od zadatku
Mam taki problem Planowałem zakup nieruchomosci i w tym celu spisalem przedwstepna umowe kupna-sprzedazy.Wplacilem zadatek .Sprzedajacy wycofal sie z umowy i zaplacil kare zapisana w umowie. Czy otrzymana kwota kary ponad zadatek jest w swietle prawa podatkowego dochodem,od ktorego nalezy zaplacic podatek i jesli tak to w jakiej wysokosci?  Z gory dziekuje                                              ...
Źródło: topranking.pl/1856/podatek,od,zadatku.php


Temat: Przedwstępna umowa notarialna ? doświadczenia?
Mam ten sam problem. Tyle, że ze spółdzielnią. Podobno jednak nie można zawrzeć umowy w formie aktu notarialnego na mieszkanie w budynku, który de facto nie stoi. Ja mam podpisać teraz umowę na budowę mieszkania, a kiedy zostaną spełnione wymogi prawne, wtedy przedwstępną umowę kupna-sprzedaży w formie aktu. Nie jest to jednak konieczne, robione jest to na życzenie klienta. Szczerze mówiąc trochę już zgłupiałam w tym temacie. Też będę wdzięczna za opisanie swych doświadczeń.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,186,21531143,21531143,Przedwstepna_umowa_notarialna_doswiadczenia_.html


Temat: Sprzedaż, później zapłata
Trzeba zawrzeć notarialnie przedwstepną umowę kupna-sprzedaży, kupujący wpłaca wtedy zaliczkę. Tylko to dodatkowe koszty u notariusza, więc jeżeli transakcja ma nastąpić w ciągu tygodnia to najlepiej byłoby po prostu poczekać.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,25,20839755,20839755,Sprzedaz_pozniej_zaplata.html


Temat: umowa przedwstepna kupno sprzedaz
umowa przedwstepna kupno sprzedaz Czy moze ktos wyjasnic, dlaczego jest mowa o zwracaniu zadatku w podwojnej kwocie? Czy musi byc w podwojnej zwrocony, czy mozna sobie to ustalic? Czy lepsza jest umowa przedwstepna jesli kupujacy potrzebuje kredyt, czy mozna zawrzec wlasciwa i ustalic w niej termin wplaty?
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,656,65701873,65701873,umowa_przedwstepna_kupno_sprzedaz.html


Temat: Czy jest tu jakis radca prawny? POMOCY!
...kredytowej. Prosze mi powiedziec, jakie koszty bede musiala poniesc jako kupujacy (czytalam cos o 2% podatku od kosztow cywilno-prawnych), a jakie koszty bedzie musial poniesc moj ex? Czy bedzie go obowiazywac jakis 40% podatek? Oboje nie jestesmy zameldowani. Kolejna sprawa, mieszkanie jest w stanie developerskim i chcialabym je wykonczyc chocby dzisiaj. Oczywiscie wartosc mieszkania idzie automatycznie w gore. Czy jesli podpisze z nim dzis przedwstepna umowe kupna-sprzedazy (nie u notariusza) okreslajaca kwote za ktora on mi to mieszkanie sprzedaje, to czy ona bedzie wazna w swietle prawa? Tak czy inaczej on chyba nie bedzie mogl sprzedac tego mieszkania na wolnym rynku bez mojej zgody, prawda? Pytam, poniewaz w akcie notarialnym jest 50:50, choc faktycznie ja wlozylam wiecej (57:43%). z gory dziekuje za pomoc. Kamila
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,656,78086521,78086521,Czy_jest_tu_jakis_radca_prawny_POMOCY_.html


Temat: Kredyt CHF czy PLN
...minimum swojej | historii a to byłoby bardzo niedobrze. | Jak myślicie, czy frank szwajcarski nadal bedzie tak spadał, albo inaczej | czy złotówka nadal bedzie tak sie wzmacniać. Jak to sie zachowywało w | okresie wyborów? | Może lepiej teraz wziąć w złotówkach kredyt (ok 2-2.5 razy wiecej odsetek do | zapłacenia) i poczekać na osłabienie złotego i wtedy przewalutować? | Wiem że nie jest to najlepszy moment na branie kredytu w CHF ale mam juz | podpisaną przedwstępną umowe kupna-sprzedaży mieszkania i musze ją zamknąc u | notariusza do 10 października. Jestem w tych sprawach dopiero początkującym | i trudno mi jest przewidzieć i ocenić poziom ryzyka. Może wasze opinie | trochę mi pomogą podjac decyzje. | Z góry dziękuję. | Wiesław Bondyra Przelicz sobie o ile musialby wzrosnac kurs franka, aby placone odsetki byly takie jak w zlotowkach - wydaje mi sie ze jest to jakies 40%, co w krotkiej...
Źródło: topranking.pl/1236/kredyt,chf,czy,pln.php


Temat: Sprzedaż auta przed upływem pół roku?
Możesz się dogadać z kupującym jak wygląda Twoja sytuacja, mógłby jeździć na Twoim koncie do kwietnia a potem spisalibyście wszystko tak jak należy, jeżeli z tego samego miasta jesteście. No ale to zależy od kupującego... do tego sporządzić sobie jakaś umowę przed odpowiedzialnością karną, czy też użyczenie auta (nie wiem jak to się teraz nazywa - wypożyczenie? Bo chyba nie leasing?) a może umowa przedwstępna kupna sprzedaży?
Źródło: topranking.pl/1615/sprzedaz,auta,przed,uplywem,pol,roku.php


Temat: przedwstępna umowa kupna-sprzedaży u notariusza
przedwstępna umowa kupna-sprzedaży u notariusza Witam, jestem w trakcie kupna mieszkania. Mieszkanie jest spółdzielczo własnościowe. Właścicielami mieszkania jest małżeństwo, które ma prawo do lokalu poprzez przydział. Proszę o odpowiedź jakie dokumenty będą potrzebne mi do podpisania przedwstępnej umowy kupna-sprzedaży u notariusza. Z góry dziękuje z odpowiedź!
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,656,82596694,82596694,przedwstepna_umowa_kupna_sprzedazy_u_notariusza.html


Temat: Właściciel czy niewłaściciel.
NIE jest Pani właścicielem. Jak sama Pani pisze, spisała Pani AN " Przedwstępna umowa kupna-sprzedaży nieruchomości." To jest akt przyrzeczenia, że sprzedający nie zmieni kupującego a kupujący nie zrezygnuję z kupna na ustalonych przez strony warunkach. Po wypełnieniu warunków zapisanych w AN "
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,523,102575818,102575818,Wlasciciel_czy_niewlasciciel_.html


Temat: Remont mieszkania Odorowicz z korupcją w tle
...nic nie wyszło, bo sąd nie założył księgi wieczystej i w 2006 roku umowa przedwstępna została rozwiązana. Odorowicz oddała pieniądze za remont: ponad 96 tysięcy razem z odsetkami. Pieniądze wpłaciła gotówką. Śledztwo "Rz" wykazało, że podstawa zerwania umowy była nieprawdziwa. Sąd założył księgę wieczystą już w 2004 roku. Podczas konferencji Odorowicz tłumaczyła m.in., że w 2004 roku podpisała przedwstępną umowę kupna-sprzedaży lokalu, które Stowarzyszenie Kultury Akademickiej chciało przeznaczyć na pokoje gościnne. - Do podpisania umowy nie doszło z przyczyn ekonomicznych. Wzrosły ceny i sprzedawanie tego mieszkania za 2200 zł za metr kwadratowy byłoby głupotą. Zwróciłam wszelkie koszty, jakie Stowarzyszenie poniosło - mówiła Odorowicz. Na dowód prawdziwości swoich słów przekazała...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,902,55532352,55532352,Remont_mieszkania_Odorowicz_z_korupcja_w_tle.html


Temat: Właściciel czy niewłaściciel.
Właściciel czy niewłaściciel. W marcu 2009 kupiłam lokal użytkowy (sklep) w małej wspólnocie tj 4 mieszkania i ww sklep. Między sprzedającym ,a mną zawarty jest akt notarialny " Przedwstępna umowa kupna-sprzedaży nieruchomości." Ostatnią ratę wpłacę 31 grudnia 2011 roku. Pytanie ? Czy do tej daty prawa i obowiązki wynikające z UOWL należą do mnie czy sprzedającego ?
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,523,102575818,102575818,Wlasciciel_czy_niewlasciciel_.html


Temat: Komitet Mieszkaniowy
...chce je wystawic na przetarg.? Gmina w innym sposób nie moze sprzedac jak tylko przez przetarg. Gmnia nie wystawia na przetarg gruntów, które oddala w wieczyste uzytkowanie. I tu sie znowu Panstwa wypowiedz nie trzyma kupy. co w takiej sytuacji robic, gdzie sie udac zeby sprawa w koncu sie jakos wyjasnila? Przy takiej chaotycznej i malo rzeczowej wypowiedzi trudno dawac rady. Prosze najpierw przeczytac akt notarialny sprawdzic co zostalo kupione, (moze to byla tylko umowa przedwstepna kupna sprzedazy?) sprawdzic dokumentacje i stan prawny nieruchomosci. (nalezalo to zrobic przed kupnem). Jezeli nabyli Panstwo dzialke w uzytkowaniu wieczystym wraz z budynkiem wzniesionym bez pozwolenia na budowe, prosze wystapic do Urzedu Gminy o zalegalizowanie waszej samowoli budowlanej. Zalecalbym duza pokornosc w UG. Dobrze byloby sie zorganizowac z inymi pseudowlascicielami segmentów i próbowac w UG wyprosic...
Źródło: topranking.pl/1855/komitet,mieszkaniowy.php


Temat: pytanie o zdolnosc kredytowa
...kredytowej. Teraz sprzedaż mieszkania może trochę potrwać, jednakże możemy wnioskować o kredyt, natomiast wkład własny byłby wniesiony po sprzedaży aktualnie posiadanej nieruchomości. Taka możliwość jest np. w banku DnB Nord, wiąże się to oczywiście z podwyższeniem marży do momentu wniesienia wkładu własnego. Podobnie możemy zrobić w banku Nordea, jednakże musielibyśmy posiadać już w momencie składania wniosku przedwstępną umowę kupna-sprzedaży naszego mieszkania, oraz nasza umowa z przyszłym deweloperem (tudzież z osobą sprzedającą nam mieszkanie - w zależności, czy jest to rynek pierwotny, czy wtórny) musi zawierać informację, że nasz wkład własny będzie wnoszony w późniejszym terminie (czyli po sprzedaży aktualnie posiadanego mieszkania). Jeśli mieliby Państwo jakiekolwiek pytania lub zechcieliby otrzymać pełne...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,624,93733113,93733113,pytanie_o_zdolnosc_kredytowa.html


Temat: sprzedaż gruntu
sprzedaż gruntu Byliśmy z mężem współwłaścicielami gruntu rolnego (5ha). Podpisaliśmy z kupującym przedwstępną umowę kupna-sprzedaży,(bez notariusza) otrzymaliśmy zadatek, jednak zanim doszło do podpisania umowy notarialnej, mąż zmarł. Grunt ten będzie wchodził do masy spadkowej po mężu, sprawa ta trochę będzie trwała. Czy ja mogę się z tej umowy wycofać i w jakiej wysokości musiałabym zwrócić zadatek i w jakim terminie?
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,897,60484754,60484754,sprzedaz_gruntu.html